Serveis Educatius

EAP
El EAP (Equip d'assessorament i orientació psicopedagogia) dona suport al professorat i als centres educatius identificant i avaluant les necessitats especifiques de suport educatiu de l'alumnat des de l'etapa infantil fins a secundària i també a les famílies.

És la família qui decideix en què centro matricular al seu fill/a. Els professionals de EAPs han rebut formació directa de la directora de diversitat Carme Ortoll i la subdirectora Merce Esteve per a remetre als alumnes a escoles ordinàries tret que els pares s'oposin i prefereixin una escola especial.

L'equip d'assessorament i orientació psicopedagògica hauran de vetllar en tot moment perquè l'alumnat amb dictamen disposi de tots els recursos adequats (psicopedagog, MALL, logopeda,mestre de reforç) i progressi en el centre.

Els pares de la majoria dels nostres socis amb discapacitat intel·lectual hauran de marcar la casella de la pàgina 2 del dictamen : RECURSOS INTENSIUS per a tenir dret a un suport del CEPSIR DE LA ZONA. En l'actualitat al Vallès Occidental, lamentablement, no existeix cap .

LLEGIR MÉS

CEPSIR 
Amb l'aprovació del nou decret nombrosos centres d'educació especial es transformen en centres que atenen els alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu a les escoles ordinàries.

En l'actualitat hi ha 8 centres que els seus excel·lents professionals estan donant suport a l'escola inclusiva :
Barcelona: Aspasim, Sant Joan de la Creu, El Niu, Vilajoana, El Pont del Dragó Vic : L'Estel,
Manresa: Moragas , Baix Llobregat: Balmes.

Al Valls Occidental en l'actualitat no existeix cap CEPSIR

Membres de la nostra associació vam mantenir una reunió amb Montse Sánchez la directora de diversitat dels serveis educatius del Vallès Occidental qui ens va indicar que de moment no havia optat cap centre d'educació especial per a convertir-se en CEPSIR però que informarien aquests centres dels beneficis que suposaria aquesta important col·laboració.

LLEGIR MÉS

LLENGUATGE
Les persones amb síndrome de Down i amb discapacitat intel·lectual en general tenen dificultats de llenguatge i requereixen d'un exhaustiu treball en aquest àrea.

Entre les opcions que disposem per a estimular el llenguatge són: 

CREDA

CREDA treballa amb alumnes amb greus trastorns d'audició , llenguatge i comunicació. Aquesta entitat és qui determina si la persona amb discapacitat intel·lectual li correspon obtenir el recurs de logopèdia. En general als alumnes amb síndrome de Down no se'ls assigna aquesta important ajuda.

CRIL

CRIL és un servei de llenguatge que depèn del CAP,per a obtenir-ho haurem d'acudir al metge de capçalera i que realitzi la corresponent derivació.

TOMATIS

TOMATIS :El mètode Tomatis tracta mitjançant un escolta repetitiva i seleccionada segons l'estudi individualitzat de cada persona per a estimular la percepció i millorar el llenguatge.

MÚSICA

MÚSICA: Les persones amb discapacitat intel·lectual disposen d'una gran preferència per la música. L'estimulació del sentit musical els afavoreix la comunicació.







DAPSI

El Centre per al Diagnòstic, Atenció Precoç i Suport a la Infància (DAPSI) ofereix Serveis de prevenció, detenció diagnòstic i abordatge terapèutic de trastorns del desenvolupament del nen/a en procés de creixement i de les situacions de risc social, psicològic, biològic que puguin alterar aquest procés.


Està integrat per les disciplines de fisioteràpia, logopèdia, medicina, psicologia i Treball social. Tots els nostres fills, familiars, pacients, alumnes amb discapacitat intel·lectual tenen dret a aquest servei que cobreix ara com ara de 0 a 6 anys.

Des de la nostra associació aconsellem acudir des del naixement del nostre fill , hauríem d'aconseguir que s'incrementi l'edat del tractament, en aquells aspectes que requereixi el nen/a.


Si necessites més informació: 

ESCRIU-NOS
Share by: